درایو کلیک چیست؟

فهرست مطالب

اینکه درایو کلیک چیست و چه انواعی دارد، از جمله موضوعات مهم در اتوماسیون صنعتی به شمار می‌رود که می‌تواند نقطه اتکایی در امور صنعتی باشد. در این مطلب، نکات مهمی که درباره Drive CLIQ وجود دارد، مزایا و کابل‌هایی که قابلیت پشتیبانی از آن را دارند، برای شما شرح داده‌ایم. پس، تا پایان با ما همراه باشید.

تعریف درایو کلیک

DRIVE-CLiQ یک شبکه اختصاصی متعلق به شرکت زیمنس است که مبتنی بر اترنت 100 مگابیت بر ثانیه بوده و توسعه یافته‌است. این فرایند امکان یک سیستم قطعی با سرعت بالا را فراهم می‌کند، اما به این معنی است که پروتکل برای ارتباطات بی سیم یا حلقه لغزشی مناسب نیست. زیمنس پروتکل DRIVE-CLiQ را در اختیار سازندگان رمزگذار شخص ثالث قرار داده تا از این طریق در موتورهای الکتریکی مورد استفاده قرار بگیرد.

شرکت سِوین صنعت به عنوان نمایندگی زیمنس درایران، محصولات را با گارانتی اصلی ارائه می‌کند.

Drive CliQ به عنوان یک پل، اطلاعات مربوط به سنسورها، انکودرها، و دستگاه‌های مختلف را از طریق کابل‌های استاندارد به کنترلر منتقل کرده و نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کند. این سیستم قادر است به صورت اتوماتیک تجهیزات متصل به خود را تشخیص داده و اطلاعات مورد نیاز برای پیکربندی سیستم را از طریق همین رابط انتقال دهد. علاوه‌بر این، درایو کلیک قابلیت نظارت بر وضعیت دستگاه‌ها را در طول زمان فراهم می‌کند، که این موضوع به بهبود نگهداری و کاهش زمان خرابی کمک می‌کند.

می توانید قیمت اینوتر زیمنس را در سِوین صنعت به روز و کامل ببینید.

به طور خلاصه، Drive CliQ یک پروتکل ارتباطی است که به دستگاه‌ها و تجهیزات در یک سیستم اتوماسیون صنعتی امکان می‌دهد به طور هماهنگ و با اطمینان بالا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

کلیک

معرفی انواع کابل در درایو کلیک

در درایو کلیک انواع کابل استفاده می‌شوند که بخشی از آن‌ها را در ادامه معرفی کرده‌ایم.

همچنین جهت تعمیر اینورتر زیمنس می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

کابل های سیگنال DRIVE‑CLiQ

کابل های سیگنال DRIVE-CLiQ برای اتصال قطعات با اتصالات DRIVE-CLiQ که دارای منبع تغذیه 24 ولت DC جداگانه یا خارجی هستند، استفاده می شود.

کابل‌های سیگنال MOTION-CONNECT DRIVE-CliQ

کابل‌های سیگنال MOTION-CONNECT DRIVE-CLiQ با هسته‌های 24 ولت DC زمانی استفاده می‌شوند که اجزای دارای اتصالات DRIVE-CLiQ باید الزامات بالایی مانند استرس مکانیکی و مقاومت روغن را برآورده کنند، به عنوان مثال در جایی که اتصالی در خارج از کابینت بین:

  • ماژول های موتور و ماژول های سنسور
  • ماژول ها و موتورهای موتور با رابط DRIVE-CLiQ
  • ماژول های موتور و سیستم های اندازه گیری مستقیم با رابط شخص ثالث-DRIVE-CLiQ

کابل های سیگنال MOTION-CONNECT DRIVE-CliQ

دارای هسته های DC 24 ولتی هستند.این کابل‌های سیگنال از پیش مونتاژ شده  هر زمان که رمزگذارهای موتور در موتورهای بدون رابط DRIVE-CLiQ به ماژول های حسگر متصل می شوند، از کابل های سیگنال از پیش مونتاژ شده MOTION-CONNECT استفاده می شود.

مزایای DRIVE CLIQ

این سیستم ارائه شده توسط زیمنس به‌خاطر مزایای خود مورد توجه قرار گرفته و باعث شده تا مورد توجه قرار بگیرد. مزایای درایو کلیک به شرح زیر است:

یکپارچگی و سهولت در استفاده

اگر یک کلید سریع و اساسی برای اتصال انواع دستگاه‌های مختلف از قبیل موتورها، انکودرها، و سیستم‌های کنترل به یکدیگر می‌خواهید، درایو کلیک است که می‌تواند همه این عوامل را به اجرا بگذارد. از مزایای این سیستم می‌توان به کاهش پیچیدگی‌های نصب و پیکربندی کمک می‌کند.

همچنین بخوانید: کاربرد هوش مصنوعی در اتوماسیون صنعتی

سرعت و دقت بالا

از آنجایی‌که، درایو کلیک از پروتکل‌های ارتباطی پرسرعت استفاده می‌کند، سرعت تبادل داده‌ها را افزایش داده و به کاهش تاخیر در سیستم‌های اتوماسیون منجر می‌شود که سرعت عیب‌یابی را هم تحت تاثیر قرار داده و آن را بهبود می‌بخشد.

پشتیبانی از کابل‌های مختلف

این سیستم از انواع مختلفی از کابل‌ها که در بخش قبل معرفی کردیم، پشتیبانی می‌کند که امکان انتخاب و ترکیب قطعات مختلف را برای کاربران فراهم می‌آورد. این انعطاف‌پذیری بهینه‌سازی سیستم‌های مختلف را آسان‌تر می‌کند.

پشتیبانی از تشخیص خودکار

Drive CliQ قابلیت تشخیص خودکار دستگاه‌های متصل را دارد که این امر فرآیند نصب و عیب‌یابی را تسهیل می‌کند. این ویژگی به صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های نگهداری کمک می‌کند.

برای خرید پی ال سی زیمنس با گارانتی اصلی می توانید با بخش فروش سِوین صنعت در ارتباط باشید.

افزایش قابلیت اطمینان

با استفاده از درایو کلیک احتمال بروز خطاهای ارتباطی کاهش می‌یابد که این امر منجر به افزایش قابلیت اطمینان و کاهش زمان‌های خرابی سیستم می‌شود.

مدیریت بهتر اطلاعات

درایو کلیک به انتقال اطلاعات دقیق و به‌موقع از دستگاه‌ها به سیستم‌های کنترل کمک می‌کند، که این امر به بهبود مدیریت و تصمیم‌گیری در فرآیندهای صنعتی منجر می‌شود.

بهبود ایمنی

این سیستم دارای ویژگی‌های ایمنی پیشرفته‌ای است که امنیت ارتباطات و داده‌ها و انتقال آن‌ها به طور ایمن و بدون اختلال تضمین می‌کند.

همچنین بخوانید: مزایای اتوماسیون صنعتی برای قالب‌های تزریقی

کلام پایانی

در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که درایو کلیک چیست و چگونه می‌توان از مزایای آن در جهت امور صنعتی بهره برد. علاوه‌بر این، انواع کابل‌ها و ویژگی‌هایی که در اتصال به درایو کلیک از خود به خرج می‌دهند را به شما معرفی کرده‌ایم. امیدواریم که این نکات در فرایند انتخاب به شما کمک کند.

تیم محتوای سِوین صنعت
تیم محتوای سِوین صنعت

ما تلاش خود را می‌کنیم تا مفاهیم را به ساده‌ترین شکل ممکن به مخاطبان منتقل کنیم. اعتقاد ما این است برای یک انتخاب خوب، بهترین روش بالا بردن سطح آگاهی است.

اینستاگرام سِوین صنعت

ویدیوهای آموزشی

مقالات اتوماسیون صنعتی

کارت CM در اتوماسیون صنعتی: ارتباط شبکه‌ای

آشنایی با ماشین‌های CNC

بهترین راه محافظت از تجهیزات صنعتی در برابر نوسان برق

تفاوت برق ac و dc

آشنایی با استانداردهای NEMA و IEC در صنعت الکتریکال

تابلو برق: معرفی، انواع، و کاربردها

مزایای اتوماسیون صنعتی برای قالب‌های تزریقی

کاربرد هوش مصنوعی در اتوماسیون صنعتی

تفاوت‌ سافت استارتر و درایو

علت های سوختن درایو و برد آسانسور