معرفی نرم‌افزارهای برنامه نویسی دلتا + لینک دانلود

فهرست مطالب

معرفی نرم_افزارهای برنامه نویسی دلتا

همان‌طور که می‌دانید، در اتوماسیون صنعتی همه چیز به سویی پیش رفته تا سخت‌افزارها و نرم‌افزارها امکان کنترل و تسلط را از راه دور فراهم کنند و یکی از این ابزارها کنترل‌کننده منطقی یا همان PLC است. بااین‌وجود، برای اینکه بتوانید، همه چیز را شخصی‌سازی کرده و کنترل را بر اساس چیزی که می‌خواهید به دست بگیرید، باید تنظیمات دلخواه و موردنظر خود را در قالب نرم‌افزارهایی نصب و راه‌اندازی کنید تا این امکان را به دست بیاورید. در این مطلب به بررسی و معرفی نرم‌افزارهای دلتا که این کار را انجام می‌دهند، پرداخته‌ایم. پس، تا پایان با ما همراه باشید.

بررسی و معرفی نرم‌افزارهای برنامه نویسی DELTA

دلتا انواع نرم‌افزار برنامه‌نویسی قابل‌دسترسی را برای کنترل‌کننده‌های منطقی قابل‌برنامه‌ریزی یا همان PLC ارائه می‌دهد که عبارت‌اند از؛

۱. نرم‌افزار WLP soft

نرم_افزار WLP soft

دانلود WLP soft

یکی از ابزارهای نرم‌افزاری که می‌توانید برای کنترل PLC استفاده کنید، WLP محسوب می‌شود که طبق ویژگی‌های موردنظر شما قابل طراحی است. از جمله ویژگی‌ها و مزیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی برنامه PLC

این نرم‌افزار می‌تواند برای طراحی برنامه‌های پی ال سی و تنظیمات آن مورداستفاده قرار بگیرد.

  • ویرایش ویندوز

یکی از ویژگی‌های اصلی WLP این است که امکانات ویرایش ویندوز اعم از برش، کپی و اعمال چندین پنجره مختلف را برای شما فراهم می‌کند ناهم‌زمان بتوانید عملکردهای متفاوتی را داشته باشید.

  • چند زبانه بودن

اگر دوست داشته باشید که حاشیه‌نویسی را به زبان دیگری داشته باشید، WLP برای شما مناسب خواهد بود؛ زیرا امکان ویرایش به زبان چینی و انگلیسی در آن وجود دارد.

خرید سروو موتور دلتا  با گارانتی اصلی از سِوین صنعت امکانپذیر است.

۲. نرم‌افزار ASDA-Soft

نرم_افزار ASDA-Soft

دانلود ASDA-Soft

یکی دیگر از نرم‌افزارهای قدرتمند برای کنترل سرو درایو  است که قابلیت‌های زیادی دارد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به موضوعات زیر اشاره کرد:

  • انتخاب دستگاه انتقال برای مکانیسم موتور

شما از طریق این برنامه ۷ حالت مختلف دستگاه برای انتقال مکانیسم موتور را در اختیار دارید و می‌توانید نوع دستگاه و مشخصاتی چون: سرعت حرکت، شتاب، کاهش سرعت، پیچ و سایر داده‌ها را با شرایط موردنیاز خود تطبیق دهید.

  • تعیین پارامترهای موردنیاز

این برنامه ۴ عملکرد اصلی، زبانه پارامتر، ورودی کاربر، زبانه موتور خاص را تحت پوشش قرار می‌دهد که می‌توانید طبق پارامترهای موردنظر خود برای تنظیمات اختیاری بخش‌های مختلفی مثل سروو موتور استفاده کنید.

  • انجام محاسبات به‌صورت دقیق

تنها با یک کلیک می‌توانید، تمام مشخصات موتور از گشتاور و سرعت گرفته تا اینرسی را محاسبه کرده و اطلاعات خود را پردازش و محاسبه کنید و نتیجه را در قالب یک عدد مشخص تحویل بگیرید.

تعمیر اینورتر دلتا در سوین صنعت به صورت تخصصی انجام می‌شود

۳. نرم‌افزار TPEDITOR

نرم_افزار TPEDITOR

دانلود TPEDITOR

این نرم‌افزار مبتنی بر طراحی و برنامه‌نویسی شیءگرا است. یعنی با استفاده از آن می‌توانید یک شیء را به موقعیت موردنظر خود تنها با کمک موس انتقال دهید. این برنامه از دستورات پیچیده ماکرو و کاربرپسند استفاده می‌کند تا نشانگرها، پیام‌های گرافیکی، متنی و حتی انیمیشنی را به شما نشان دهد. همین موضوع باعث شده تا کارفرماها بتوانند روی تعداد بیشتری از پروژه‌ها تسلط و کنترل را با همان صرف زمان داشته باشند.

۴. نرم‌افزار DT-COM

نرم_افزار DT-COM

دانلود DT-COM

این نرم‌افزار که مخفف Drive Technology  Commissioner است، این قابلیت را به شما می‌دهد تا برچسب‌ها، پارامترها و درایوهای فناوری را به‌صورت آفلاین در پروژه موردنظر یا به‌صورت آنلاین در درایو تغییر دهید و این مربوط به اتصال به ماژول‌های دما است. این کار باعث می‌شود تا زمان برنامه‌ریزی و مهندسی خود را بهبود بخشیده و آن را به شیوه کارآمدتری به کار ببرید.

تعمیر سروو موتور دلتا به همراه عیب یابی رایگان

۵. نرم‌افزار DOPSoft

نرم_افزار DOPSoft

دانلود DOPSoft

DOPSoft یک ابزار قدرتمند برای ایجاد خط ارتباطی بین انسان و ماشین به شمار می‌رود که برای برنامه‌نویسی و پیکربندی پنل‌های توسعه‌یافته به کار می‌رود. شما از این طریق‌ می‌توانید یک اچ ام آی قدرتمند برای عیب‌یابی، آزمایش و شبیه‌سازی پروژه‌ها، ویرایش و کنترل اشیاء و نمایش اطلاعات داشته باشید.

۶. نرم‌افزار CANopen

نرم_افزار CANopen

دانلود CANopen

نرم‌افزار CANopen Builder برای PLC موارد خاصی ارائه می‌دهد که عبارت‌اند از؛

  1. شبکه را مستقیماً از طریق DVPCOPM-SL پیکربندی می‌کند.
  2. از بلوک‌های توابع استانداردهای بین‌المللی برای کنترل حرکت پشتیبانی می‌کند.
  3. قابلیت ویرایشگر G-code و پیش‌نمایش نمودار را دارد.
  4. پروتکل‌های مختلفی را تحت پوشش دارد.

۷. نرم‌افزار ISPSoft

نرم_افزار ISPSoft

دانلود ISPSoft

جدیدترین ابزار و نرم‌افزار برای پی‌ال‌سی دلتا، ISP است که محدودیت‌های پروژه را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. از جمله ویژگی‌های آن عبارت‌اند از؛

  • رابط کاملاً یکپارچه

این نرم‌افزار یک رابط برنامه‌نویسی پیشرفته، پیکربندی سخت‌افزار بصری، پیکربندی شبکه ساده، برنامه‌نویسی حرکت و موشن‌کنترل و ثبت‌ داده اطلاعات را ارائه می‌دهد.

  • برنامه‌نویسی پیشرفته

از روش‌های جدید و پیشرفته برای پیکربندی شبکه، سخت‌افزار و کارت‌های پی‌ال‌سی  استفاده می‌کند.

۸. نرم‌افزار DIAScreen

نرم_افزار DIAScreen

دانلود DIAScreen

این نرم‌افزار ابزاری در مجموعه ماشین‌های هوشمند DIAStudio دلتا محسوب می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد تا برچسب‌ها را بین PLC و HMI یا پنل‌های متنی به اشتراک بگذارند. این ابزار به کاربران کمک می‌کند تا رابط عملیات کامل را تنظیم کنند. از جمله مزایا و ویژگی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. شامل نمای پایه برای مبتدیان و نمای مزیت برای کاربران پیشرفته
  2. برنامه‌نویسی مطابق با استانداردهای IEC 61131-3 و پشتیبانی از LD، ST و SFC
  3. پیکربندی شبکه و سخت‌افزار و پیکربندی بصری
  4. شامل اسیلوسکوپ، پارامتر و سروو تنظیم است
  5. ابزاری برای انتخاب سریع محصولات، در دسترس به‌عنوان رایانه شخصی (ویندوز) یا برنامه اندروید
  6. داده‌های محصول انتخاب شده را برای برنامه‌ریزی و پیکربندی پروژه به EPLAN، یک نرم‌افزار CAD استاندارد صنعتی صادر می‌کند

همچنین بخوانید: آموزش نصب و راه اندازی درایو C2000

۹. نرم‌افزار DIADesigner

نرم_افزار DIADesigner

دانلود DIADesigner

یکی دیگر از زیرمجموعه‌های DIAStudio است که رابط ویرایش مدولار شبکه و کنترل حرکت را برنامه‌نویسی کرده و باعث یکپارچگی این دو بخش می‌شود. این نرم‌افزار رابط‌های گرافیکی با دسترسی و انعطاف بیشتر برای ویرایش قرار می‌دهد و نمای پیشرفته و مبتدی را برای سطح متفاوتی از کاربران ارائه می‌دهد. علاوه بر این، امکان به‌اشتراک‌گذاری داده‌های ابری در این نرم‌افزار فراهم است.

همچنین بخوانید: معرفی ۱۰ اینورتر اقتصادی و پرکاربرد در بازار

کلام پایانی

در اتوماسیون صنعتی، بخش مهمی از کارها مربوط به کنترل و تغییراتی است که در بخش‌های مختلف وجود دارد. اگر بخواهید این کارها را به‌صورت دستی انجام دهید، مشکلات زیادی برای شما وجود خواهد داشت؛ بنابراین؛ امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی نرم‌افزارهای دلتا برای این امر استفاده می‌شوند که تنوع زیادی هم دارند. در این مطلب، ۹ مورد از نرم‌افزارهای دلتا برای PLC را به شما معرفی کردیم تا بر اساس نیاز خود یکی را برگزینید و مورداستفاده قرار دهید. امیدواریم که این موارد برای شما کاربردی و مفید بوده باشد. سِوین صنعت به عنوان مجری پروژه های اتوماسیون صنعتی آماده مشاوره و اجرای پروژه‌های شماست.

تیم محتوای سِوین صنعت
تیم محتوای سِوین صنعت

ما تلاش خود را می‌کنیم تا مفاهیم را به ساده‌ترین شکل ممکن به مخاطبان منتقل کنیم. اعتقاد ما این است برای یک انتخاب خوب، بهترین روش بالا بردن سطح آگاهی است.

اینستاگرام سِوین صنعت

ویدیوهای آموزشی

مقالات اتوماسیون صنعتی

معرفی 10 اینورتر اقتصادی و پرکاربرد در بازار

سیستم اسکادا چیست و چه کاربردی دارد؟

توپولوژی شبکه چیست؟ انواع توپولوژی

آموزش نصب و راه اندازی درایو C2000

کارت CM در اتوماسیون صنعتی: ارتباط شبکه‌ای

آشنایی با ماشین‌های CNC

بهترین راه محافظت از تجهیزات صنعتی در برابر نوسان برق

تفاوت برق ac و dc

آشنایی با استانداردهای NEMA و IEC در صنعت الکتریکال

تابلو برق: معرفی، انواع، و کاربردها